Více o diskriminaci seniorů v České republice na www.duchodci.webz.cz

doc. MUDr. Milada Emmerová, CSc.,

ministryně zdravotnictví

Ministerstvo zdravotnictví
Palackého nám. 4
128 01 Praha 2





V Roudnici nad Labem dne 23. září 2005




Věc: Stížnost na jednání v nemocnici.



Dne 12.9.2005 v 17:30 hod při návštěvě moji matky Marie Krejzové v nemocnici města Roudnice nad Labem, kterou provozuje Podřipská nemocnice s poliklinikou společnost s ručením omezeným v Roudnici nad Labem mne kontaktovala zdravotní sestra Kyssová, která mi řekla, že mám koupit matce pleny, protože v nemocnici jich mají málo a jen malou velikost. Dále zdravotní sestra Kyssová řekla, že volali z nemocnice do Domova důchodců v Roudnici nad Labem aby poslali z domova důchodců (dále DD) do nemocnice pleny pro paní Krejzovou a že prý DD to odmítl. Matka má trvalé bydliště v DD v Roudnici n.L. Proto musím pleny koupit já, tento požadavek jsem odmítl s tím, že povinnost mít dostatek zdravotniockých pomůcek pro své pacienty má nemocnice. zdravotní sestra Kyssová odpověděla, že v tom případě matce musí dát pleny malé velikosti, které ji budou škrtit, protože jsou malé a protože plen mají málo nemůže dát matce plen tolik kolik by potřebovala. zdravotní sestra Kyssová nakonec řekla, že bude hlásit primáři, že jsem odmítl koupit pleny. Poté co jsem zdravotní sestře řekl, že nemá právo zdravotnické pomůcky pro pacienty nemocnice požadovat po příbuzných, odpověděla, že ona jako zdravotní sestra dělá jan svou práci, pleny požadovat po pacientovi nebo příbuzných má nařízeno od svých nadřízených.

O těchto praktikách v nemocnici města Roudnice nad Labem, kterou provozuje Podřipská nemocnice s poliklinikou společnost s ručením omezeným v Roudnici nad Labem jsem slyšel také od více lidí, kteří měli své příbuzné v této nemocnici a nebo v Léčebně dlouhodobě nemocných. Strach těchto lidí, kteří mají příbuzné v nemocnici nebo by se sami ze zdravotních důvodů sami dostali do této nemocnice, jim nedovolí se k moji stížnosti přidat. To mi tak řekli sami poškození, takže jsem jen sám, který na tuto skutečnost si stěžuje.

Stejný strach má i zdravotní sestra Kyssová, která musí vědět, že požadovat zdravotnické pomůcky po pacientovi a příbuzných je odporující zákonu, ale ze strachu, že bude propuštěna ze zaměstnání nebo jinak poškozena se sama snižuje k takovému nemravnému chování, které ji nařizuje vedení nemocnice.

Dne 13.9.2005 můj syn při návštěvě mojí matky v nemocnici města Roudnice nad Labem, kterou provozuje Podřipská nemocnice s poliklinikou společnost s ručením omezeným v Roudnici nad Labem se ptal jedné zdravotní sestry (jméno si nepamatuje) jak je to s těmi plenami, protože jsme měli obavy, že dají matce pleny malé velikosti, které by ji škrtily a ne v takovém množství kolik vzhledem k jejímu zdravotnímu stravu potřebuje.

Zdravotní sestra odpověděla, že už nemusíme starat, že si pleny půjčí od pcientky od vedle, že to nemusí řešit. Jestliže zdravotní sestra řekla, že si tyto zdravotnické pomůcky vezme od sousední pacientky, znamená to, že je budou scházet jiné pacientce. Proč je neobjedná nemocnice, ale stále naléhají na pacienty aby si zdravotnické pomůcky kupovali a používají je pak pro ostatní pacienty je domnívám se podvod. Vždyť tyto prostředky hradí zdravotní pojišťovna, jenže když si je koupí pacient za své peníze, platba od zdravotní pojišťovny se nevrátí pacientovi, ale obohatí se nemocnice.

Str.1.


Tento postup nemocnice města Roudnice nad Labem, kterou provozuje Podřipská nemocnice s poliklinikou společnost s ručením omezeným v Roudnici nad Labem se domnívám je vydírání za účelem získání nezákonného prospěchu. Zdravotní sestra neváhá použít zastrašování, že pokud nesplním požadované bude to sestra hlásit primáři, přičemž nebude o pacienta pečováno podle nutných potřeb. Tento nezákonný postup nemocnice města Roudnice nad Labem, kterou provozuje Podřipská nemocnice s poliklinikou společnost s ručením omezeným žádám prošetřit a zjednat nápravu, aby se toto neopakovalo.


Z důvodů, že jsem byl státní správou opakovaně podveden a na moje stížnosti jsem neobdržel zákonnou odpověď s rozhodnutím a poučením o odvoláním, žádám abych obdržel odpověď na mou stížnost jak ukládá zákon a učinit taková optření k nápravě, aby do budoucna nedocházelo k takovému nemravnému chování ze strany nemocnice.


Za správné vyřízení stížnosti děkuji.





Jiří Krejza starší






Jiří Krejza starší

Dr. Slavíka 1515

413 01 Roudnice nad Labem

www.duchodci.webz.cz























str.2.